Week 11+12: tentamens en Lombok Life - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Bodine Houten - WaarBenJij.nu Week 11+12: tentamens en Lombok Life - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Bodine Houten - WaarBenJij.nu

Week 11+12: tentamens en Lombok Life

Door: Bodine van Houten

Blijf op de hoogte en volg Bodine

16 Mei 2016 | Indonesië, Lombok

Week 11
Deze maandag ( 18-04) ging al om 6 uur mijn wekker af om alles voor mijn tentamen nog door te nemen. Met goede moed ging ik het lokaal binnen en heb het tentamen binnen gekopt ! Die zat in de pocket dus dat was mooi ☺ Na nog een individuele opdracht presentatie ( die ook goed ging) was het tijd om naar huis te gaan om mijn spullen te pakken voor het volgende tripje: LOMBOK!
Ik had pas volgende week maandag en dinsdag weer een tentamen waar ik al een keer eerder voor had gestudeerd dus van maandag tot en met vrijdag weg moest kunnen!

Om 11 uur savonds landde we op het vliegveld waar een medewerker van onze homestay “Tri Putri” zou staan. We liepen naar buiten en werden gelijk overspoeld met wel 40 taxi chauffeurs die al gelijk onze spullen wilden pakken en naar hun auto te dragen. Mijn “ ik draai me om maar eigenlijk geef ik je expres een beuk met mijn back pack”- move werkte hier ook weer geweldig. Gelukkig stond daar “my friend”, AKA de lieve meneer van Tri Putri. We konden telkens zijn naam niet onthouden dus we noemde hem maar de hele tijd “ my friend” omdat hij dat ook tegen iedereen zei haha!

Iets voor middennacht kwamen we aan bij de homestay wat echt heerlijk was! We reden eerst weer door een klein steegje met de gedachte “oh god waar belanden we nu weer” en daar kwamen we binnen een oase van rust en heerlijke schone, moderne, kleine, schattige huisjes met een top airco. Ik was helemaal in mijn nopjes om in dit stulpje te gaan samen wonen met Ellen voor 4 dagen haha.

De volgende dag zijn we chill gaan opstarten en wilden we het eiland gaan verkennen en de eerste stranden bezoeken. Bij het ontbijt ( met overheerlijke banana pancakes en scrambled egg OMG) kregen we wat tips van 2 andere Nederlandse meiden die hier al een paar dagen waren. We moesten een scooter huren en naar het strand Mawun gaan. Zo gezegd zo gedaan. Nadat we 2 € hadden betaald voor de scooter ( geweldig hoe goedkoop) stonden we daar voor een iet wat kleine uitdaging: links rijden. Ellen en ik waren degene die vroeger een scooter hadden gehad dus wij werden gedoopt tot de bestuurders. Het begin was zeker even wennen, maar je went er ook snel aan en het scheelde dat er niet “Jakarta” verkeer is op lombok ☺. Het tochtje naar het strand toe was prachtig!!! Bergje op, bergje af, het ene mooie uitzicht na de ander, of je nu naar de zee of de jungle keek.

We kwamen na wat zoeken aan bij het strand Mawun, wauw, de 2 Nederlandse meiden hadden niks gelogen. Waaaaanzinnig mooi wit strand met blauwe zee en palmbomen. Hier konden wij wel wat uren stuk slaan! We onderhandelde wat voor de ligbedjes, legde onze handdoekjes erover, boekje erbij, muziekje aan, zonnetje scheen, kokosnoot in de hand en genieten maar! Af en toe kwamen er wat mensen voorbij lopen die je bier, een kokosnoot of een sarong wilde verkopen, waaronder ook een klein jochie van ongeveer 9 jaar denk ik. Meest pientere jochie wat ik hier heb ontmoet. Sprak vloeiend Engels en wist helemaal hoe hij toeristen moest inpakken om van hem een biertje te komen, die hij zelf overigens niet dronk! Pinky promise erop gedaan. Slim knaapje.

Van al dat chillen en stil liggen in de zon krijg je natuurlijk : honger, hele erge honger. Het duurde dus ook niet lang voordat we de eerste lunch bij een hotel naar binnen hadden gewerkt en we besloten erna Kuta Lombok meer te ontdekken. Er waren heel veel leuke eet en drink tentjes! Na wat kiekjes bij de grote “KUTA LOMBOK” letters hadden we alweer trek en beloonden we onszelf met een vanille milkshake. Aahhh zoooo lekker! We zijn wel 3 keer tijdens ons tripje hier daar naartoe terug gegaan voor dat drankje. Savonds zijn we hier ook gaan eten, en wilden we nog ergens anders een cocktailtje doen om de hele dag compleet te maken. We belandden in “The Bus Bar”. Echt zo’n hippie toko’tje met zand, hout, kleurtjes, lantaarntjes en de bar was een Volkwagen busje, fantastisch!

De eerste 3€ mojito was nog niet binnen of een kerel links van mij begon tegen me aan te kletsen. Zo’n typische hipster die net iets te oud leek om hier te zitten. Zijn arm en been zaten onder de tattoo’s (leek een beetje alsof hij op een krant had geslapen), hipster baardje, zo’n duits golf kapsel met opskeer en een losse tanktop. Fijn, dacht ik. Heb ik weer een pipo naast me zitten die denkt dat hij nog cool en jong is en hier op vakantie naar toe gaat om nog een jongere chick kan scoren omdat hij zogenaamd heel gaaf moet zijn. Uit eindelijk bleek het tegenovergestelde waar te zijn. Hij heette Drew, kwam uit Australië en moest voor zijn werk overal naar toe in Azië. Daarnaast kende hij hier alle surfinstructeurs! Nu denk je zeker: Oeeeee gespierde bruine sportieve mannen die de hele dag in hun zwembroek rond lopen. Nee, NEE nee nee nee. Indonesische surfinstructeurs zijn net zo dun als iedereen hier, alleen hebben zij wel een goed uithoudingsvermogen en kracht. Onvoorstelbaar, die mannen waren zo sterk en hadden een mega goede conditie terwijl de helft van de mannen dunner waren dan ik!

De hele groep surferinstructeurs waren ook bij de Bus Bar en hadden 1,2 of 23 biertjes op want ze zaten als een stel apen de boel bij elkaar te gieren en te brullen. -1 surfer kerel trouwens, want die had geen tong en kon niet praten, en laat nou precies hij een crush op mij hebben deze week en probeerde elke keer een gesprek aan te knopen. Ik kan je vertellen dat dat redelijk ongemakkelijk was (#understatement).

We waren lekker aan de klets met de locals en Drew, die overigens heel veel goede tips voor ons had. Hij was al heel vaak op lombok geweest en wist alle ins and outs. Steeds meer surfers kwamen bij ons aan tafel staan, maar 2 meter van onze tafel zag ik iemand staan met zuuuuuulk mooi lang bruin zwartig haar! Prachtig! Ik was benieuwd hoe zij dat deed hier in dit klimaat. PLOT-TWIST: ze draaide zich om, BLEEK HET EEN VENT TE ZIJN! genaamd Johnny. De Pocahontas onder het mannelijk geslacht. Wat heb ik gelachen! En maar zwaaien en gooien met dat haar de hele tijd hahaha! Ik weet niet of hij dit serieus bedoelde, of dat hij “ STD-Girl” na deed. Dit was trouwens de bijnaam die we een chick hadden gegeven daar, op elk feestje stond ze weer met haar porno blonde haar, de ene man na de andere man de dansvloer op te sleuren, haar billen kwamen onder haar broekje uit (altijd!) en heel erg dronken. Ik kan je zeggen, een vermakelijk gezicht. Drew kwam halverwege de avond met een voorstel: ga morgen met ons mee surfen! Hij surfte al 20 jaar en Jordan (Indo) zou ook mee gaan. “ Je kunt niet op lombok zijn geweest als je niet hebt gesurft!” oke oke we gaan het proberen! Met de nadruk op proberen.

Er bleek een leuk strand feest te zijn vanavond bij “the sand bar” en we besloten om er met de hele groep heen te gaan. Het tochtje er naartoe was nog een hele rit want we moesten over allerlei smalle onverharde paden, door een soort omgeploegd weiland en daar was het strand! Muziek, zand, drankjes, plassen achter een bootje, een vuurspuwer en het feestje was compleet. Super gezellige sfeer en ik raakte aan de praat met een Britse dame van in de 40. Ze reisde rond samen met wat jongelui die ze onderweg had ontmoet en vertelde dat ze de eigenaar van de Sand Bar kende. “Oh that’s so nice! You must get a lot of free drinks then!”
“ yes, but I’m GAY AS FUCK, and the owner is still trying me out… Everytime he passes me, he grabs my ass like he lost it.”
Op dat moment pakte ze vol mijn billen vast. Uhhhhh oke … kan ik ook weer van mijn bucketlist afstrepen. Verder nog wel een leuk normaal gesprek kunnen voeren met deze dame haha. Na wat watertjes was het tijd om de hele boel mee naar huis te slepen en onze welverdiende schoonheidsslaapje te pakken.

Woensdag 20-04-2016
Kreun, steun, zucht, en waar is water? Waren de standaard termen deze ochtend. 2 banana pancakes van “my friend” naar binnen gewerkt en om 13:00 stonden we bij de Indomarket waar we Jordan en Drew zouden ontmoeten. Hup op de scooter een tourtje maken van een half uur, shirtje aantrekken en plank uitzoeken. Laat nu net dat bedrijf allemaal surfplanks hebben waar giga groot voorop staat: TOM! Hahahha dus ik heb lekker met Tom gesurft in Lombok. Oefenen was de volgende stap. Het klonk allemaal heel makkelijk, Klonk. Ik was voorbereid op het ergste… We stapten in de boot en 20 minuten later lagen we in het water in een prachtige omgeving! We waren niet de enige met het idee om vandaag te surfen. De eerste golf kwam eraan en Jordan bereidde me helemaal voor. TIGA, DUA, SATU, UP UP UP UP! Ik sprong vanuit mijn liggende positie op mijn board maar natuurlijk ging ik face first het water weer in. Lekker zout happen. De 2e poging ging wonderbaarlijk geweldig! Ik stond gelijk op mijn board en ging zeker zo’n 30 a 40 meter vooruit! Wie had dat gedacht haha! Hartstikke leuk en mooi, maar dan moet je dat pokke end ook weer helemaal terug peddelen. Pfoe wat was dat vermoeiend. We hebben zeker zo’n 3 uur gesurft en het was geweldig, maar we waren ook he-le-maal uitgeteld daarna. Wat een vermoeiende maar leuke sport. We hebben nog even in het bootje gezeten en gekeken naar de surfers die het wel heel goed konden, zo ook een jongetje van 11 jaar die werkelijk alles met dat stukkie plank kon. Op dat moment voelde ik me wel wat talent loos haha!

Thuis gingen we onszelf even opfrissen en bijkomen van de afgelopen uurtjes. Savonds lekker uit eten geweest bij the bus bar, om vervolgens het eten door te spoelen met cocktails bij de Surfers Bar. Deze geweldige bar had een happy hour die maar liefst 9 uur duurde hahahahaha! Van 3 uur in de middag tot 12 uur in de avond. Briljant. De tijd tikte voorbij en de party begon al bij de buren: Shipwreck bar ( ja alle bars in lombok hebben iets in hun naam van zand, strand, zon, surfer, boot). Muziek, check, drankjes, check, vriendinnetjes, check, zand onder mijn voeten, check, STD-girl aanwezig, check! Het feestje was compleet en het kon beginnen! Dansjes, pasjes, en praatjes voerde de boven toon. We zijn er ook achter gekomen dat relaties hier niet echt een betekenis hebben. Zo kwam ik de Engelse kerel weer tegen waar ik gister een beetje mee had staan kletsen. Hij had duidelijk wat teveel op nu en vroeg:
“Sooooo how long are you planning to keep your relationship?”
“ uhhhh untill forever? What else do you think?”
“I really want to kiss you.”
“No I have a boyfriend, I just told you.”
“Yes, I know, but when are we gonna kiss?”
Dit was nog maar 1 van de gesprekken die we hadden. Man die pipo was zo dichtbij om mijn biertje op zijn hoofd te krijgen. Toch maar niet gedaan want he, dat was dan wel weer €2 haha!

Donderdag 21-04-2016
Naomi en Lea waren ook aangekomen in Lombok en we gingen vandaag met de hele gang weer naar Mawun lekker chillen en daarna naar een ander strand genaamd Tanjung Aan. Hartstikke mooi allebei natuurlijk, en het strand Tanjung Aan staat erom bekend dat het de “Sama-Sama” (bahasa voor alstublieft) schommel heeft in het water! Levert natuurlijk mooie plaatjes op ☺ Na weer een opfris sessie om al het zweet, zand en zonnebrand eraf te spoelen gingen we naar een zonsondergang uitkijk punt op een berg. Prachtig, 50 shades of pink was het. Heel romantisch eigenlijk. Drew die ook weer mee was vertelde dat een maand geleden zijn vriend zijn vriendin hier ten huwelijk had gevraagd, super schattig! Vanaf die berg kon je namelijk ook het strand zien en daar stond het bord met “will you marry me?” erop. Mooi mooi mooi. Lekker uit eten geweest daarna en gingen we naar onze favo 9 uur durende happy hour bar. Vandaag hadden zij een feestje dus duurde de happy hour maar tot 9 uur savonds :O het was letterlijk 6 voor 9 dus als echte ramp hollanders bestelde we nog 3 cocktails hahaha! Top avondje.

Vrijdag 22-04-2016
Het was vandaag alweer tijd om naar huis te gaan ☹ We zouden pas in de avond vertrekken dus nog 1 dagje zon, zee, strand, kletsen, hapjes en drankjes. We kregen als tip van “my friend” om naar het novi hotel te gaan, het scheen super mooi en lux te zijn. We waren nog een beetje sceptisch aangezien de indo visie op luxe heel anders is dan de Europese visie van luxe. Hij had niet gelogen. WAUW… ik heb nog nooit in zo’n lux resort rond gelopen hahaaaaaa! Parel wit strand, van die lig huisjes voor de schaduw, infinity pool, luxe huisjes en zelfs de berg bij het strand had een hartvormig licht slinger erop om het extra romantisch te maken in de avond uurtjes.

Het moment van afscheid van Drew, Tri Putri homestay, “my friend”, de relaxte sfeer, de zon was nu daar. Om 20:30 in de avond vertrok ons vliegtuig terug naar Jakarta, en dit was de meest verschrikkelijke vlucht ooit. 2,5 uur klinkt niet zo lang maar dat is wel lang als het volgende je gebeurt. Ik was op het begin blij met mijn stoeltje bij het raam! Alleen na 4 minuten voelde ik iets tegen mijn elleboog aan zitten. Ik draaide mijn hoofd naar links, ZAT DAAR GEWOON DE VOET VAN DE MAN ACHTER MIJ! Op mijn arm leuning! En hij was bruin met vieze gele nagels en wratten uuhwwighsoghfbss bah bah bah! Toen ik op stond en hem vriendelijk, doch heel dringend, vroeg of hij zijn voet weg wilde halen, keek hij me aan alsof hij het probleem niet zag. Jak. Toen ik eenmaal weer redelijk comfortabel in mijn stoel zat voelde ik van rechtsachter een paar ogen door mijn zij heen boren. Ik keek de man letterlijk wel 30 seconden terug aan, en hij bleef maar terug kijken en wilde op de foto en een gesprek aanknopen. De heeeele gosganze weg heeft hij naar me lopen staren. Jekkiebah. Zelfs toen ik vroeg wat zijn probleem was en of hij even 1 minuut de andere kant op wilde kijken bleef hij maar staren. Verschrikkelijk. Het moment dat ik dacht, dit kan niet erger, besloot het heelal het nog een tikkeltje erger te maken. De man voor mij deed zijn stoel naar achter ( wat prima kan! Want je betaald voor die stoel) maar dan deed hij zijn handen ook naar achter zodat ze ongeveer in mijn gezicht zaten. Laat nu net de Indonesische bevolking een raar schoonheidstrekje hebben waarbij de graag lange pink en duim nagels willen ( iets met dat je niet zwaar werk doet ) en deze nagels zo ongeveer in mijn voorhoofd zaten. Blazen naar de handen hielp ook niet helaas. Ik heb ongeveer de grond gekust toen we in Jakarta aankwamen.

Zaterdag, zondag, maandag en dinsdag stonden in het teken van studeren, tentamens, studeren en nog meer studeren. Ja dat doe ik hier ook nog braaf hoor mensen haha! Woensdag hele dag dingen lopen regelen voor van alles en nog wat. Ik moet zeggen dat ik deze dag jullie allemaal wel miste hoor met koningsdag! Daarom hadden Ellen, Thomas en ik het idee om donderdag avond langs de borrel te gaan die werd gehouden door de Nederlandse Ambassade. In mijn oren klonk het als een gezellige, rustige, borrel waar 3 koeien en 5 kippen zouden zijn, maar desalniettemin wilden we wel ff gaan buurten. Rond 8 uur ‘s avonds kwamen we aan op de locatie, mijn 1e gedachte: oh shit. Volgens mij zijn wij mega underdressed. Ik kwam aanzetten met mijn spijker broek en Nike schoenen aan en Ellen op haar sandalen en korte broek. We liepen de mega gangen in waar allemaal kristallen kroonluchters hingen en het ene pak liep ons na de andere gala jurk voorbij. Jep, we zijn underdressed. Semi-opgelaten kwamen we de ruimte binnen, werkelijk waar een balzaal vol met allerlei chique bedoelingen! Er liepen honderden mensen rond in belangrijke outfits, al het eten en drank was gratis, en was Nederlandse beemster kaas ingevlogen ( hier hebben Ellen en ik dan ook de halve avond gestaan), de oranje bitter stond klaar en de band was op volle touren aan het draaien. FAN-TAS-TISCH. Hebben nog gezellig borreltje gedaan met de hoofd van de Navy en de Airforce die gepositioneerd zitten in Indonesië en Maleisië. Hartstikke kneuterig gezellig hahaha! Is weer eens wat anders dan bij je oma op de koffie.
Het feestje hebben we nog doorgezet bij Cazz Bar en in Ben zijn appartement maar om 2 uur waren we al zo moe dat we lekker naar huis zijn gegaan.

Vrijdag 29-04-2016 ben ik weer bezig geweest met allerlei dingen voor de studie en ook voor mijn afstudeerplek en spullen pakken voor morgen: naar Sulawesi! Maar dat lees je volgende keer ☺

Lieverds ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie aan de andere kant! Als je je verveelt kan je me altijd appen met verhalen wat jullie allemaal aan het doen zijn :D

Xxxx Bodine

• 16 Mei 2016 - 21:32

Sophie:

Nou, je vervelende vliegtuig ritje heeft geen medelijden doen opwekken bij mij. Wat heb jij het lekker daar zeg! Geniet ervan lieverd!